Liefde op het eerste gezicht - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Lauri - WaarBenJij.nu Liefde op het eerste gezicht - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Lauri - WaarBenJij.nu

Liefde op het eerste gezicht

Blijf op de hoogte en volg Lauri

17 November 2014 | Thailand, Chiang Rai

Het duurde even maar hier ben ik weer. Afgelopen week heb ik doorgebracht in het Akha dorp vlak bij Chiang rai in het Noorden van Thailand. Het was liefde op het eerste gezicht. Het dorpje ligt afgelegen in de bergen, midden in de natuur. In het dorp wonen ongeveer 1000 mensen, er is een lokale school en een heel klein winkeltje. Alle mensen zijn ontzettend warm en open. Iedereen helpt elkaar als dat nodig is en ook als het niet nodig is. De lokale coordinatoren van het project zijn Khan en Tho. Ontzettend aardig allebei en Tho is geniaal grappig.

We waren daar met een groep van 10 vrijwilligers waaronder Fransen, Belgen, Duitsers, Nederlanders en iemand uit Noorwegen. Vooral met Helena (Noorwegen) kan ik het erg goed vinden. Dat is een van de leuke dingen hier, je maakt ontzettend snel goede vrienden.

Het doel van ons werk hier is te zorgen dat de Akha cultuur blijft voortbestaan. Akha is een eigen cultuur en heeft een eigen taal. Er zijn verschillende Akha dorpen in Zuidoost Azie. Wij hebben hier aan meegeholpen door het helpen bouwen aan een omheining voor een tuin met geneeskrachtige planten, zodat de oudere generatie de jongeren kan leren hoe ze de planten moeten kweken en wat ze er mee kunnen doen. Verder hebben wij ook veel over de Akha cultuur en taal geleerd, en hebben wij hun ook dingen over onze culturen geleerd door een typisch nederlands gerecht voor ze te koken, hutspot;) en ze meer te vertellen over nederland. Ook kunnen de meesten nu het woord lekker zeggen.

verder hebben we ook engels les gegeven op de lokale school, veel lokale marktjes bezocht en een 7 uur durende jungletrekking gemaakt. Tijdens de jungle trekking heben we ook geleerd hoe we ons eten bij elkaar kunnen scharrelen en hoe je van bamboe borden bekers, pannen en bestek kan maken.

kort samengevat ik vond het een geweldige week en ik denk er over om er in de komende weken weer naar terug te gaan. Deze week weer terug in Singburi ik ga werken in het weeshuis, ik ben benieuwd hoe dat gaat bevallen.

liefs Lauri

  • 21 November 2014 - 13:29

    Ellen:

    Hoe goed je je voelt is op de foto's te zien en ik zie ook mezelf terug op de berg bij de berg bevolking, ik noemde het het Aartsparadijs.
    De groep ziet er ook leuk uit, geniet en maak vrienden voor het leven
    Knuffel!! Ellen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lauri

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 22733

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2014 - 04 Maart 2015

Thailand en Cambodja

Landen bezocht: