wat dingetjes vergeten - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Lauri - WaarBenJij.nu wat dingetjes vergeten - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Lauri - WaarBenJij.nu

wat dingetjes vergeten

Blijf op de hoogte en volg Lauri

17 November 2014 | Thailand, Chiang Rai

er schoten me opeens nog allemaal dingen te binnen die ik nog wilde vertellen.

Want wat toch wel een van de hoogtepunten was deze week waren de sterren snachts, zo ongelovelijk mooi en veel! Ik heb ook een nieuw sterrenbeeld geleerd, de chickenstar, of hij echt bestaat weet ik niet.
het leuke hier is ook dat iedereen ontzettend chill is, er wordt minimaal 10x per dag gezegd RELAX YOUR IN THAiLAND!!! Verder zegt Tho bij ongeveer alles oh my Buddha! en maakt de hele tijd sarcastische grapjes.

Er zijn 2 dranken heilig voor de Akha, dat zijn thee en happy water (wiskey). Dat drinken ze ontzettend veel. Er is ook een man in het dorp die ze happy man noemen omdat hij altijd happy water drinkt. Hij was ook onze gids bij de jungle trekking en hij heeft de volledige 7 uur non stop in Akha gezongen, dus we hadden een soort wandelende radio.
Als er iemand dronken is noemen ze dat: Hij is in Happy land. Dat vind ik een veel leukere uitdrukking dan dronken, maar niet iedereen wordt happy van happy water, persoonlijk was het niet mijn favoriete drankje...

wist je dat...
-Thailand geen goed vakantieland is voor mensen die bang zijn voor honden, want je struikelt echt over de straathonden.
- Ze bij het eten geen messen gebruiken, je moet dus alles met je lepel snijden.
- je letterlijk bij alles wat je koopt een plasticzakje krijgt, als ik die allemaal zou bewaren zou ik een huis van plastic zakjes kunnen bouwen.

En nog bedankt voor alle leuke reacties!!!
liefs lauri

  • 17 November 2014 - 16:11

    Maud Van Sandick:

    Klinkt super leuk lautje!
    Geniet!
    We missen je hier wel een beetje hoor.
    Love you

    xx Maudie

  • 17 November 2014 - 17:27

    Joep:

    OMB! Wat grappig dat mijn favoriete drank daar gewoon uit de kraan komt. Ik hoop dat jullie gids de weg niet kwijt raakt en zijn portie happy water pas tot zich neemt als jullie veilig ; ) op bestemming zijn.

  • 17 November 2014 - 18:44

    WilKlinkenberg:

    Lieve Lauri, ik kan me voorstellen dat je in een andere wereld leeft waar veel nieuws te beleven is : van sterrenhemels tot happy water drinkende Thailanders. Ik hoor wel in een reisverslag van je welk vrijw.werk je doet met ......? Veel liefs, wat hier aan nieuws is is voor jou ver weg, XXX Wil

  • 20 November 2014 - 11:54

    Tanja:

    wat een belevenissen heb je tot nu al gehad en die jungle was ook wel moooi en dan dat nieuwe sterenbeeld wat een verassing ik wist niet at het bestond maar zo word ik ook wat wijzer ervan geniet er lekker van en tot snel liefs tanja xxx

  • 23 November 2014 - 09:22

    Ananda Spies:

    Lief nichtje,wat heerlijk,dat je zóó geniet van de tropische sterrenhemel !!!fijn om je vrolijke ervaringen te lezen.als je terug bent maak ik Indisch eten voor je en gaan we met de hand eten,want dat kan je dan als ervaren tropen-ganger!!,zoen ook van Lida,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lauri

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 22729

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2014 - 04 Maart 2015

Thailand en Cambodja

Landen bezocht: