Koningsdag en bijzondere snacks - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Lauri - WaarBenJij.nu Koningsdag en bijzondere snacks - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Lauri - WaarBenJij.nu

Koningsdag en bijzondere snacks

Blijf op de hoogte en volg Lauri

07 December 2014 | Thailand, Kanchanaburi

Het is even geleden, maar hier ben ik weer. Ik had in de tussentijd geen beschikbare computer, vandaar.
Na het weeshuis had ik een vrije week. Op zondag vertrok ik naar Kanchanaburi, erg leuk stadje. Op maandag heb ik de stad lopend verkennd en ben ik naar het death railway center geweest. Dat ging over de spoorweg die daar tijdens WO II is gebouwd. Het is heel interessant om eens een andere kant van het verhaal te horen. Op dinsdag had ik een fiets gehuurd en ben ik naar de river kwai bridge gefietst. Dat is de brug van de death railway.
Dinsdagavond raakte ik aan de praat met een Nederlandse man Peter. Hij was in Thailand om zijn 60e verjaardag te ontvluchten. Hij was heel aardig en op woensdag (zijn verjaardag) heeft hij me een lift gegeven naar 2 tempels in de buurt en smiddags heb ik een massage genomen;)
op donderdag, mijn laatste dag in Kanchanaburi, heb ik een kookcursus gevolgd bij het vegatarische restaurantje waar ik de hele week heb gegeten. Dus als ik thuis kom kan ik heerlijk thais voor jullie koken.

Op vrijdag vertrok ik naar Bangkok. Daar had ik afgesproken met Helena. Samen zijn we naar Siraaj Medical museum geweest, dat was soms afschrikwekkend, maar vooral erg interessant.

Deze week had ik cycle week. Het grootste gedeelte van de week heb ik in Khao yai national park gefietst. Lekker heuvel op en af. Ik heb een paddestoelen, druiven, sla en aardbeien farm bezocht. Alles was echt heerlijk rustig daar.
Op 5 december gingen we naar Bangkok. Daar hadden we een fietstour door de stad. De anderen met de fietstour waren allemaal Nederlands. Ik was voor het eerst sinds lange tijd weer een de kleinste, dat was even wennen, want Thaise mensen zijn echt klein. Tijdens de fietstour was ik voor het eerst sinds lange tijd even geen vegetarier, ik heb namelijk gefrituurde insecten geprobeerd. We waren met een groep van 15 en verder durfde alleen 2 mannen het te proberen, dus ik moest toch een beetje de eer hoog houden vond ik en eerlijk gezegd was ik ook wel nieuwsgierig. Het smaakte eigenlijk niet zo bijzonder, het smaakte vooral gefrituurd. De mensen eten het hier als snack.
Ik had wel echt mazzel dat ik 5 december in Bangkok was want dat is de verjaardag van de kopning. Er wer gratis eten uitgedeeld en ik heb de koning gezien. Het was weliswaar zo ver weg dat ik niet kon onderscheiden welke van de mannetjes in uniform hij was maar het gaat om het idee. Er waren zoveel mensen daar. De koning wordt echt geadoreert hier. Niet zonder reden trouwens, hij heeft heel veel goede dingen voor het land gedaan. Het vuurwerk was ook echt geweldig!

Komende week ga ik terug naar Hill tribe daar heb ik heel veel zin in.

Wist je dat...
- De kleur van het koningklijk huis geel is dat komt omdat alle dagen van de week een kleur hebben. Maandag; geel, Dinsdag; roze, Woensdag; groen, donderdag; oranje, vrijdag; blauw, zaterdag; paars en zondag; rood. Drie maal raden op welke dag de koning is geboren;)
- er echt negens prullebakken staan en dat is echt heel onhandig, want ze gebruiken hier zo veel verpakkingsmateriaal.

En dan wil ik eindigen met een wijze spreuk van Peter met wie ik niet zijn 60e verjaardag heb gevierd: Liefde moet een aanvulling zijn op je eigen geluk. Want als je zelf niet gelukkig bent, kunnen zelfs 10 soulmates je niet helpen.

Liefs Lauri

ps de fotos komen volgende keer

  • 07 December 2014 - 15:07

    Ellen:

    Dag leve Lauri, wat maak je een leuke dingen mee en veel daarvan heb ik ook gedaan dus ik zie het voor me, ik vind het ook stoer dat je zo zelfstandig te werk gaat, je gaat het reizen echt onder de knie krijgen. Wij hebben een feestmaand hier, iets waar ik maar matig aan mee doe zoals je weet. Kerst, daar ben ik wel van.
    Geniet en leef je uit dikke kus Ellen

  • 07 December 2014 - 15:09

    Wil Klinkenberg:

    Lieve Lauri,
    Heel avontuurlijk je ontdekkingsweek in Thailand ! En sportief : fietsend kun je direct om je heen van alles zien, van mensen! Natuur, eetgewoontes, religie enz. Ik kom in het nieuwe voorjaar 2015 graag vegetarisch bij je eten ! Vanochtend je moeder, Frank en Pippa van station Castricum opgehaald voor de verjaardag van Julius: de zoon van Lobke en Reijer is vandaag 3 jaar geworden , een gezellige happening ! Voor jou staat het gebeuren hier veraf, fijn dat je vader komende week naar Thailand gaat en ook met jou een aantal dagen op stap gaat, naast dat hij ook een eigen reisplan heeft. Lauri je hebt nog maanden voor je Aziatische belevenissen, het verbreedt je kijk op andere leefwijzen ! Veel liefs, een hug XXX Wil

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lauri

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 22732

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2014 - 04 Maart 2015

Thailand en Cambodja

Landen bezocht: