Rapunzel op het strand en techno in de jungle - Reisverslag uit Kâmpôt, Cambodja van Lauri - WaarBenJij.nu Rapunzel op het strand en techno in de jungle - Reisverslag uit Kâmpôt, Cambodja van Lauri - WaarBenJij.nu

Rapunzel op het strand en techno in de jungle

Blijf op de hoogte en volg Lauri

06 Januari 2015 | Cambodja, Kâmpôt

Welcome in Cambodia! Ik zit hier nu nal weer een ruime week en voor mijn gevoel nog veel langer. Ik zit hier in het plaatsje Kampot, dat ligt vlakbij de kust en aan een prachtige rivier. Het is wel een redelijk toeristisch plaatsje. Het was wel echt even wennen, Cambodja is toch wel heel anders dan Thailand. Wat ik vooral opvallend vind is hoe duidelijk het is, dat het door Frankrijk is gekolonialiseerd. Ik heb echt een beetje het idee dat ik in een Frans dorpje zit. Het is ook veel westerser dan in Thailand. Je kan hier overal stokbrood kopen. De prijzen zijn ook duurder.

Mijn werkweek is van dinsdag tot zaterdag en dan van 9-12 en van 14-19. Ik geef vooral veel Engels les, verder speel ik ook veel spelletjes met ze. Bij de Engelse les varieert de leeftijd van 16 tot 24. Bij de andere activiteiten zijn er ook kinderen tussen de 12 en 16.

Op het project werk ik samen met nog een andere vrijwilliger, Maartje. Ik kan erg goed met haar opschieten. Op een project in de buurt werken nog 2 andere jongens, Tim en Cas, dus die zien we ook regelmatig. Verder is er ook nog een groep Nederlanders die een resort hebben in de buurt, waar we ook mee chillen. Ik ben dus weer omgeven door Nederlanders. Het grappige is dat ze allemaal uit Brabant komen. Ik ben de enige randstadter.

Vorige week heb ik oud en nieuw gevierd in Shinok ville. Oud en nieuw vieren op het strand was echt heel erg gaaf! Zoveel vuurwerk en honderden wensballonnen. Voor de disneyfans onder ons een rapunzelmomentje;) Daarna zijn we nog naar een technoparty in de jungle geweest. Dat was ook echt vet. Dansen in de jungle onder de blote sterren hemel.

Afgelopen weekend heeft een tuktuk driver ons naar een schattig strandje met vissersboten gebracht. We hebben daar lekker gezwommen en kaartspelletjes gespeeld met de vissers. Je moest wel uitkijken want er waren kwallen van een halve meter groot.

Ondertussen ben ik lekker gesetteld in Kampot en ik ben benieuwd wat de andere 6 weken nog gaan brengen!

Liefs Lauri

Wist je dat...
- een hoop mensen hier in pyjama rondlopen, het is echt geniaal, dat moeten we ook in Nederland invoeren!
- er hier echt veel wied wordt gerookt. Heel erg illegaal maar iedereen doet het. Je kan zelfs in iedere pizzaria een ''Happy Pizza'' bestellen. Je kan wel raden wat daar op zit...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lauri

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 22741

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2014 - 04 Maart 2015

Thailand en Cambodja

Landen bezocht: