Sawadikaa - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Lauri - WaarBenJij.nu Sawadikaa - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Lauri - WaarBenJij.nu

Sawadikaa

Door: lauri

Blijf op de hoogte en volg Lauri

08 November 2014 | Thailand, Singburi

Sawadikaa,
het is nu precies een week geleden dat ik ben aangekomen in Thailand. Ik werd opgepikt van het vliegtuig en naar het Brownhouse gebracht. Gelijk als naar buiten loopt heb je het gevoel dat je een tropische kas in stapt. Het ruikt naar de reptielenafdeling in de dierentuin en het is ontzettend warm en vochtig. De temperatuur schommelt ongeveer tussen de 30 en 40 graden. De eerste dag zijn we met zijn 6en, 3 nederlanders en 3 Duitsers. De volgende dag ariveert de rest van de groep, we zijn dan met zijn 21en, vooral veel Duitsers maar ook mensen uit Zweden, Noorwegen en Denemarken.

De eerste week is een introductieweek. Ik heb vooral veel tempels gezien, maar ook thaise taal en kooklessen gekregen en lokale marktjes bezocht. Het eten hier is heerlijk alles lijkt veel meer smaak te hebben dan in Nederland. De natuur is prachtig alleen is het landschap is veel platter dan ik had verwacht. Er zijn bijna geen hoogteverschillen. Alle mensen hier zijn ontzettend vriendelijk en behulpzaam. Eigenlijk het enige nadeel zijn de muggen, je kan deet smeren wat je wilt, het maakt geen bal uit, je wordt toch wel gestoken. Ik heb zeker 30 muggebulten.

Volgende week ga ik Hill tribe doen, ik ga dan 1 week helpen en wonen bij een kleine stam in het noorden van het land. Ik ben heel beniewd hoe dat gaat worden.

Het hoogtepunt van deze week vond ik het rijden in een tuktuk, echt een chil vervoersmiddel, die zouden ze ook in Nederland in moeten voeren.

Wist je dat...
- De thaise koning de langst regerende koning is?
- 5 ha is in het Thais, dus als ze hahaha willen typen op facebook ofzo ze 555 typen?
- in Thailand ze patat koud eten en je het ook als onbijt krijgt?

wieweet tot snel!
Liefs Lauri

  • 08 November 2014 - 08:55

    Marlies:

    Lieve Lau,

    Wat leuk om nu veel uitgebreider te horen hoe het gaat. Het klinkt prachtig, alleen die muggen. Hopelijk heb je niet te veel last van de bulten.

    Wat super dat je Hill tripe gaat doen, dat lijkt me indrukwekkend. Ga je de jungletrekking dan op een ander moment doen of doe je die toch gewoon niet?

    Geniet van alles en probeer toch nog een list tegen de muggen te vinden!

    Liefs Marlies

  • 09 November 2014 - 12:46

    Lies:

    Hoi Lieve Lautje,

    Wat gaaf om je berichtje te lezen. Ik heb een telefoon met What's app gekocht maar weet nog niet precies hoe het werkt. Maar daar ga ik achter komen.
    Je bericht klinkt heel erg goed, volgens mij heb je het naar je zin. Maar je doet dan ook heel leuke dingen.Hoe is de groep, blijven jullie steeds bij elkaar? Het lijkt me dat je toch meer je Duits oefent dan het Engels. Of is Engels de verplichte voertaal?
    Lieve Lauri geniet van de komende week, vooral van de tripe. Heel veel liefs en tot gauw: oma

  • 10 November 2014 - 07:04

    Joep:

    Hi Lauri,
    Klinkt allemaal heel gaaf. Weekje Hill tribe lijkt mij ook wel wat, maar dat geldt eigenlijk voor je hele reis. Gisteren de verjaardag van Frank en Pippa gevierd. We hebben je uiteraard gemist.
    Misschien dat de heuvelmensen iets weten tegen de muggen?!
    Groeten, Joep

  • 11 November 2014 - 16:58

    Peter Van Der Putten:

    Hallo Lauri leuk te lezen hoe het met je gaat.
    Volgens mij hebben jullie een soort tuk tuk gehad maar dan met Ben als motor ipv zo,n stinkende herrie maker.
    Veel plezier in Thailand. Groeten van Mezenstraat 11

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lauri

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 343
Totaal aantal bezoekers 22760

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2014 - 04 Maart 2015

Thailand en Cambodja

Landen bezocht: