Pamperepam..... Donatiegeld! - Reisverslag uit Kâmpôt, Cambodja van Lauri - WaarBenJij.nu Pamperepam..... Donatiegeld! - Reisverslag uit Kâmpôt, Cambodja van Lauri - WaarBenJij.nu

Pamperepam..... Donatiegeld!

Blijf op de hoogte en volg Lauri

14 Februari 2015 | Cambodja, Kâmpôt

Dit is een speciale update over het donatiegeld. Voor dat ik weg ging, heb ik zoals jullie weten d.m.v. een loterij geld opgehaald voor Be more. Het geld van de loterij en van Ellens verjaardag was samen 980,- euro. Een super mooi bedrag!

Ik ben de afgelopen weken in overleg geweest met MJC over wat ze met het geld wilde doen en uiteindelijk zijn we samen tot een mooi plan gekomen. MJC wilde heel graag de spelletjeskamer opknappen. Of na ja spelletjes kamer... Het was eigenlijk gewoon een lege ruimte, met in een hoek wat oude verfomfaaide spelletjes.

Afgelopen donderdag ben ik samen met Marcia en 2 mensen van MJC naar Phnomn Penh geweest om van een deel van het donatiegeld nieuwe spelletjes te kopen. Het was een lange zoektocht, maar uiteindelijk hebben we een hoop leuke dingen gevonden.
We hebben gekocht: twister, 2x uno, 2x domino, 2x Jenga, 2x knikkerbaan, monkey tower en een magnetisch dartbord.
Verder hebben we nog een lamineerapparaat en vellen gekocht, zodat ze spelletjes met kaartjes, zoals uno kunnen lamineren, zodat ze veel langer meegaan.
Als laatste hebben we nog 4 wereldkaarten gekocht. 1 voor in ieder lokaal. We kwamen op dit idee doordat we in een van onze lessen wat topografie met de leerlingen gingen doen en merkten dat ze niet eens wisten in wat de namen van de continenten waren of in welk continent Cambodja lag. We hopen dat nu ze de wereldkaart vaker zien, ze ook een beter beeld krijgen met hoe de wereld er nou eigenlijk uit ziet.

Van een andere deel van het donatiegeld wordt een tafel en 2 kasten gekocht. Ze hebben beloofd om een foto te sturen als ze die hebben.

Van het laatste deel van het donatie geld wordt het voetbalteam van MJC gesponsord. Op 21 en 22 februari is er een groot voetbaltoernooi in Kampot. MJC wilde eerst maar met 1 team mee doen omdat ze maar voor 1 team tenues hadden. Van het donatiegeld zijn er tenues voor een tweede team bestelt zodat MJC voortaan aan alle sporttoernooien met 2 teams mee kunnen doen i.p.v. 1. Verder wordt er ook het inschrijfgeld voor het toernooi voor beide teams van betaald.

Het tweede team was nog opzoek naar een laatste speler, dus ik vond het uiteraard helemaal niet erg om die taak op me te nemen. Ik ben wel het enige meisje op het toernooi, maar ik heb al een aantal x meegetraind en fysiek gaat het in elk geval prima, ik ben immers een halve kop groter dan de meeste. Het is ook opeens heel makkelijk om kopduels te winnen:)

Hoewel mijn vrijwilligerswerk dus nu is afgelopen, blijf ik nog een week in Kampot om met het team te trainen en voor het toernooi.

Liefs Lauri

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lauri

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 22751

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2014 - 04 Maart 2015

Thailand en Cambodja

Landen bezocht: