De ladyboykwestie - Reisverslag uit Kâmpôt, Cambodja van Lauri - WaarBenJij.nu De ladyboykwestie - Reisverslag uit Kâmpôt, Cambodja van Lauri - WaarBenJij.nu

De ladyboykwestie

Blijf op de hoogte en volg Lauri

03 Februari 2015 | Cambodja, Kâmpôt

Ik begin nu aan mijn 6e week in Kampot. Morgen hebben we Be more dag. We gaan dan kijken op de projecten van de andere vrijwilligers, daar ben ik heel benieuwd naar.

Op MJC weet ik mijn weg goed te vinden. Sommige dingen blijven wel moeilijk, want bijna tegen alle ideeen die je inbrengt wordt nee gezegd. Dat is soms wel een beetje demotiverend. Maar als er dan iets wel lukt is dat echt gaaf! Afgelopen vrijdag heb ik aan zo'n 100 kinderen een presentatie over EHBO en hygiene gegeven. Dat was echt leuk!
Je moet er dus wel een beetje aan trekken af en toe, maar dat maakt het ook weer uitdagender. Ik ben nu ook bezig met het regelen dat MJC met 2 teams aan een groot voetbaltournooi mee gaat doen en waarschijnlijk ga ik dan ook in 1 van de 2 teams spelen:)

In de weekenden vermaak ik me ook prima! Dit weekend zijn we met 20 kids van MjC naar het strand bij Kep gegaan en hebben ook een pepperfarm en een vlindertuin bezocht. Een geslaagd uitje! Het leukste vond ik eigenlijk dat we op een gegeven moment de tuktuk moesten gaan duwen, omdat hij de berg niet meer op kwam (we zaten er met iets te veel mensen in), iedereen enthousiast helpen en uiteindelijk toch de berg over gekomen.
Ik ben toen met Marcia in Kep gebleven. Lekker over de markt gegaan en de volgende dag een tripje naar Rabbiteiland gemaakt.

Ook het vorige weekend was echt leuk. Ik heb met wat jongens Ajax-Feyenoord gekeken, saaie wedstrijd maar ja en de volgende dag ben ik gaan rotsklimmen bij Climbodia ;grotten, klauteren, abseilen en een schitterend uitzicht! Echt een aanrader.

Even iets totaal andres wat ik ook nog kwijt wil is de ladyboy kwestie. Ik was echt positief verrast dat het hier zo geaccepteerd is, dat een jongen zich eigenlijk een meisje voelt. Niemand vindt het hier raar als een jongen met nagellak en lippenstift loopt. En ze dansen echt geweldig, die jochies dansen sexier dan de meeste meiden die ik ken en gooien er een catwalk uit waar een model jaloers op zou zijn. Sowieso zijn jongens hier een stuk minder terughoudend wat dansen en zingen betreft daar kunnen jongens uit NL nog een voorbeeld aan nemen. Het is echt verfrissend dat je jongens een keer niet de dansvloer op hoeft te sleuren, zoals op schoolfeesten in Nederland.
Eerst was ik er dus alleen maar positief over, maar nu ik er wat meer over weet zit er toch wat dubbels aan. Homo zijn wordt namelijk helemaal niet geaccepteerd. Ze vinden hier namelijk dat als je in het verkeerde lichaam wordt geboren, kan je daar niks aan doen, maar homo zijn is een keuze en wordt dus echt niet geaccepteerd. Quote van iemand waar ik het er mee over had:''homo's zijn gevaarlijk, die gaan je stalken.'' Dus wat nu een hoop homo's doen is doen alsof ze een ladyboy zijn. Dat is een soort uitvlucht. En als meisje wordt je dus sowieso niet geaccepteerd.

Liefs Lauri

Wist je dat...
- Alle vrouwen op bruiloften een soort glitter prinsessenjurken aan trekken. We hopen nog steeds dat we op een bruiloft worden uitgenodigd, zodat we een excuus hebben om zo'n jurk te kopen;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lauri

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 15119
Totaal aantal bezoekers 22749

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2014 - 04 Maart 2015

Thailand en Cambodja

Landen bezocht: