De tijd vliegt... - Reisverslag uit Kâmpôt, Cambodja van Lauri - WaarBenJij.nu De tijd vliegt... - Reisverslag uit Kâmpôt, Cambodja van Lauri - WaarBenJij.nu

De tijd vliegt...

Blijf op de hoogte en volg Lauri

20 Januari 2015 | Cambodja, Kâmpôt

De tijd gaat zo hard. Ik ben nu alweer in mijn 2e periode bij MJC begonnen. Sinds vandaag werk ik samen met Marcia. Ik begin het lesgeven echt steeds leuker te vinden. De leerlingen kennen me nu en komen steeds meer los. Er worden veel grapjes gemaakt en er wordt veel gelachen. In 1 klas zitten wel 4 monniken. Dat is wel lastig, want die mogen niet samenwerken met meisjes en niet zingen enzo. Dus daar moet je dan even wat op bedenken.

Ik ben sinds vorige week ook eindelijk weer begonnen met hardlopen. Ik deze week nu 3x hard gelopen en gisteravond heb ik sind lange tijd, weer heerlijk gevoetbald, met wat gasten van het Nederlandse resort en wat Cambodianen. Het was echt zo chil! Voetbal mis ik wel echt een beetje.

Afgelopen weekend ben ik naar Phnom Penh geweest. Dat was echt een top weekend. We hebben de Killing fields en het Tom sleng museum bezocht. Ik vond het vooral heel erg interessant, metname het museum vond ik heel indrukwekkend. Er zijn zoveel mensen vermoord en op zulke gruwelijke manieren. Baby's die werden dood geslagen tegen de boom, ellenlange martelingen. Zo veel mensen die werden geexecuteerd zonder dat ze iets hadden gedaan. En kogels waren te duur dus ze werden dood geslagen met alles wat er voor handen was. Het is ook zo kort geleden. 1975-1979 in die periode is gewoon een kwart van de inwoners vermoord.
Dit is een uitspraak van de Rode Khmer: beter een onschuldig iemand vermoorden, dan een vijand sparen.

Verder heb ik bloed gedoneerd. Dat was ook erg gaaf. Ten eerste was het interessant en weet ik nu wat mijn eigen bloedgroep is, O+. Verder is het ook heel erg nodig, doordat er nog zoveel slachtoffers van de landmijnen zijn. Dus ik raad iedereen aan die er heen gaat om het ook te doen! Ik denk dat ik ook bloeddonor wordt als ik terug kom in Nederland.

De tijd begint nu wel echt op te schieten ik ben al bijna op driekwart. Maar ik wil nog echt niet terug naar Nederland, dus ik denk erover om misschien wel wat langer te blijven...

Liefs Lauri

  • 20 Januari 2015 - 13:19

    E.A.M. De Vrind:

    Lieve Lauri,

    Wat maak je veel mee! Je zult deze maanden waarschijnlijk nooit meer vergeten. Ik denk dat je zo wie zo intenser leeft als je zo veel mee maakt En zo veel afschuwelijke dingen te horen krijgt We weten natuurlijk allemaal wel wat daar gebeurde, maar als je er zo dicht bij bent spreekt het nog meer aan.

    Leuk dat je het lesgeven zo leuk vindt. Het is natuurlijk ook één van de mooiste dingen om te doen.Onder tussen is jouw Engels natuurlijk ook met sprongen vooruit gegaan. Ik neem tenminste aan dat Engels de voertaal is

    Lieve Lauri, ik wens je nog heel veel moois voor de komende tijd. Heel veel liefs en een dikke knuffel!!
    oma Lies

  • 21 Januari 2015 - 17:22

    EAM Van Den Broek:

    Dag lieve schat, ik ben onder de indruk van je verhaal en wat doe je toch weer goed werk.
    Als het kan is wat langer blijven ook mooi, geniet en je hebt nog een leven lang de kans om verder te kijken op deze wereld
    Dikke kus
    Ellen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lauri

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 22762

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2014 - 04 Maart 2015

Thailand en Cambodja

Landen bezocht: