Twee emmertjes water halen - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Lauri - WaarBenJij.nu Twee emmertjes water halen - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Lauri - WaarBenJij.nu

Twee emmertjes water halen

Blijf op de hoogte en volg Lauri

22 November 2014 | Thailand, Singburi

Deze week werkte ik op het Sri Udom orphanage en verbleef ik in het Twinhouse, dat is het basishuis van de organisatie, hier heb ik ook alle weekenden gezeten.
Het werk op het weeshuis was heel anders dan ik had verwacht en viel me een beetje tegen. Ik had verwacht dat we veel met de kinderen zouden doen, zoals spelletjes of ze Engels leren. In plaats daarvan deden we alleen maar constructiewerk, waarbij ik vooral cement heb gemaakt. Voordeel daarvan is dat ik nu weet hoe je cement moet maken, ontzettend nuttig, halve zak cement, 5 emmers zand, 5 emmers stenen en 2 emmers water. Ik had best de hele week constructiewerk kunnen doen als ik het idee had gehad, dat ik de situatie van de kinderen daar echt mee verbeterde.
Maar alles was zo ineffectief georganiseerd dat we op een dag bijna niks bereikten. Er waren veels te veel vrijwilligers op het project en er heerste een soort middelbareschool mentaliteit, iedereen stond zo lang mogelijk te treuzelen om maar niet aan het werk te hoeven beginnen. Ik ben uiteidelijk 3 dagen naar het project geweest, de andere 2 dagen heb ik samen met een ander meisje een lokale sponsoractie opgezet. Op die manier voelde ik me veel nuttiger. Ik had eigenlijk de neiging om een reorganisatie voor het hele project te schrijven, maar dat leek me niet heel realistisch omdat ik denk dat het probleem hogerop in de organisatie zit. Ook wat ik van de andere vrijwilligers hoor gaat het er vooral om dat wij een dagbesteeding hebben en niet dat we echt iets voor de mensen betekenen.

Maar genoeg gezeurd, nu verder naar een leuker onderwerp, het eten. In het Twinhouse krijg je doordeweeks 3 maaltijden per dag. Allemaal ontzettend lekker maar niet echt goed voor de lijn. Ontbijt bestaat vaak uit pannekoeken, wafels of donutachtige dingen en het fruit, watermeloen, ananas en soms papaya wat bij iedere maaltijd wordt geserveerd. Lunch en avondeten is eigenlijk hetzelfde het bestaat beide uit rijst of noedels met allerlei lekkere groenten, ei en tofoe of andere vleesvervangers. Dat is echt een groot voordeel hier! Al het eten is vegatarisch en ongelovelijk lekker, dus verbaas je er niet over als ik heel erg dik ben als ik terug kom.

Om al dat eten te compenseren probeer ik wel te blijven sporten. Tot nu toe heb ik een gemiddelde van 2x per week, dus dat is best oke. Wat ook een groot voordeel is van Thailand dat overal fitnessapparaten staan die iedereen gratis mag gebruiken. Dus daar maak ik volop gebruik van.

Ondertussen zijn er wel wat dingen aan Nederland die ik een heel klein beetje begin te missen, zoals een warme douche, een normale wc met toiletpapier en een bed waarbij de veren niet in je rug prikken, maar afgezien van deze kleine luxe dingen heb ik het nog steeds heel erg naar mijn zin hier. En ik denk dat ik de vele gekko's op de muren, de kikkers in de badkamer, het heerlijke eten, de geweldige mensen,de warmte, de goedkope prijzen (tja ik blijf een Nederlander he) en de prachtige natuur ontzettend ga missen als ik hier weg moet. Gelukkig duurt dat nog wel even.

Omdat het weeshuis met dus niet zo goed beviel heb ik besloten om volgende week een weekje zelfstandig te reizen, ik heb wel zin in een andere omgeving en ik denk dat het wel goed is dat ik weer even wat meer moet nadenken en mijn eigen eten en slaapplaats moet organiseren. ik heb besloten om naar Kanchanaburi te gaan want daar heb ik erg positieve verhalen over gehoord, dus ik ben benieuwd...

Hoogtepunt van deze week:
De gesprekken met de andere vrijwilligers, vooral met een Britse genaamd Laura Heb ik erg lang en leuk gepraat. Het gesprek begon bij standaard dingen over reizen, het leven thuis, liefde, maar later over documentaires zoals de Sunny side of sex door naar het Amerikaanse gezondheidssysteem en eindigde met de discussie over welke vinger je zou houden als je er eentje mocht kiezen. Oftewel een interessant gesprek.

Wist je dat...
- Gekko's hun naam te danken hebben aan het geluid dat ze maken: ekko ekko ekko
- Echt alle mensen naar je zwaaien of met je op de foto willen, net alsof je beroemd bent.

Liefs Lauri

  • 22 November 2014 - 11:03

    Pippa:

    Hoi lau, ik heb net een wedstrijd gespeeld
    en heb 2-1 gewonnen en heb gescoord! Met een hele mooie solo,goed he.
    xxx Pippa

  • 22 November 2014 - 16:45

    Didi:

    Goed idee, zelfstandig reizen, mooi verslag, veel plezier!

  • 23 November 2014 - 12:39

    Lies De Vrind:

    Hoi Lautje,

    Wauw wat een verslag. Je zit daar wel in een heel andere wereld he. Geweldig, die contacten met andere mensen, zulke spontane gesprekken zijn onvergetelijk.
    Ik probeer te what's appen met mijn nieuwe telefoon, maar tot nu toe lukt dat niet erg. Maar ik blijf het proberen, dus hou je vast, binnenkort gaat het lukken en krijg je een echt bericht.
    Tot dan: Heel veel knuffels: oma L

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lauri

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 22755

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2014 - 04 Maart 2015

Thailand en Cambodja

Landen bezocht: