Een ezel stoot zich in het algemeen... - Reisverslag uit Phi Phi-eilanden, Thailand van Lauri - WaarBenJij.nu Een ezel stoot zich in het algemeen... - Reisverslag uit Phi Phi-eilanden, Thailand van Lauri - WaarBenJij.nu

Een ezel stoot zich in het algemeen...

Blijf op de hoogte en volg Lauri

25 December 2014 | Thailand, Phi Phi-eilanden

Om te beginnen vrolijk kerstfeest allemaal! Verder kan ik jullie mededelen dat ik toch duidelijk geen ezel ben. Tijdens de cycleweek had ik mijn camera in mijn zak gedaan en was vervolgens vergeten dat ik die erin had gedaan, maar het is best een wijde zak, dus toen ik in de tutukauto zat viel hij uit mijn zak, uit de rijdende auto. De camera heeft daarmee wel meteen bewezen dat hij shockproof was, want alles deed het nog. Maar ja alle enigzins snuggere personen bedenken dan dat het dus niet zo handig is om de camera nog een keer in je zak te doen... Tja daar hoor ik dus niet bij. Toen ik terug ging naar hill tribe hadden we weer een jungle trek. Ik had mijn camera in mijn zak gdaan zodat ik makkelijk fotos kon, maken. Op het eindpunt van de trek kwam ik erachter dat mijn zak leeg was... Ik wist echter wel bijna zeker waar ik hem verloren had, op het vieuwpoint, waar ik was gaan zitten. Het enige probleem, dat was ruim 1.5 uur terug lopen en het zou binnen een uur donker worden. Maar Tho, de coordinator, zei dat hij wel een shortcut wist, dus ik zou samen met hem terug lopen. OMB wat was dat zwaar! Ik had al de hele dag gelopen en de shortcut was steil de berg op en niet echt over de paden, we moesten ons een weg door de planten kappen die een meter boven ons uitstaken. Het was wel echt een vette ervaring! E niet voor niets want mijn camera lag er nog:) De terug weg moesten we in het pikkedonker lopen, maar dat ging een stuk sneller omdat het bergafwaarts was. Echt een avontuur!
Verder was hill tribe ook echt weer een succes. Ik was daar nu maar met nog 1 andere vrijwilliger, dus het was veel knusser. Deze keer hebben we ok een hele mooie canoetocht over het meer gemaakt, dat was echt relaxed!

De week erna zat in bij de olifanten in Umphang. Het was heel moeilijk om er te komen. 4 uur over hele bochtige bergweggetjes, ik was toch wel dankbaar dat mijn maag daar wel goed tegen kan, want dat was bij de meesten niet het geval. Het verzorgen van olifanten was wel echt een hele gave ervaring. Ik heb ze bereden, dat is best moeilijk trouwens, gevoerd en met ze gezwommen. Ook hier had ik wel weer het idee dat het vooral ging om ons en leuk tijd te bezorgen en dat we niet perse nodig waren... Maar bij deze week had ik dat ook wel een beetje verwacht. De coordinatoren, Jack en Thun waren heel erg leuk! In de tijd dat we niks te doen hadden hebben we veel raadsels met ze gedaan. Er was nog een ander Nederlands meisje en die kende ook het raadsel black magic, dus daar hebben vooral wij erg veel lol aan beleefd.
Ik ben ook naar de grootste waterval van Thailand geweest en heb daar gezwommen, dat was erg gaaf!

Deze week ben ik samen met mijn vader. Het is echt heel erg gezellig om hem weer te zien. We ontmoette elkaar in Chiang Mai. Het was nog wel enigzins gedoe om elkaar te vinden, want het busstation waar ik aankwam was verschrikkelijk groot.
Na 1.5 dag Chiang Mai vlogen we naar Phuket. Hier bleven we alleen slapen om de volgende ochtend vroeg de boot naar Ko Phi Phi te nemen. Daar hebben we lekker gesnorkeld en ons eigen mini jungletrek gehouden. We hadden helaas wel een beetje pech met het weer, dat was relatief niet zo goed. Daarna namen we de boot naar Krabi, hier bleven we ook 1 nacht. De volgende ochtend vlogen we naar Bangkok. Nu met Kerstmis zijn we dus in Bangkok en dat bevalt erg goed. Ondanks het weer enzo zijn we toch wel een klein beetje in de kerstsfeer.
Zaterdag vlieg ik door naar Cambodja en gaat Papa weer naar huis. Dan begint het 2e deel van mijn reis, ik heb er zin in!

Liefs Lauri

Wist je dat...
- Het in Thailand normaal is om hond te eten. Mijn medevrijwilligster was hierdoor toch wel redelijk geschokt.
- Slurven echt hele rare dingen zijn, ik weet het dit is niet echt een feitje , maar ik moest het even kwijt.
- De wimpers van olifanten wel 10 cm lang zijn.

  • 25 December 2014 - 10:13

    Joep:

    Hi Lauri, Merry Christmas. Wat weer een mooie avonturen. Waar zijn de foto's of doet de camera het toch niet meer? Veel plezier in Bangkok. Doe ook de groeten aan Ben. Joep

  • 25 December 2014 - 14:28

    Wil Klinkenberg:

    Lieve Lauri,
    Nog heel fijne dagen samen met Ben, Merry Christmas in jullie heel andere warme omgeving !!! Goede start in Cambodje ! Ik wens je daar werk wat nodig is in welk op zicht dan ook.
    Je bent daar met weinig vrijwilligers; in het Parool stond op 2 pagina's dat in Cambodja "weeshuizen gecreëerd " werden voor inkomsten; maar ik ga er vanuit dat de instelling Be-more daar niet onder valt.
    Wij gaan zo naar Leiden om daar met de Scippers -Klijnen- van den Broek familie kerst te vieren met veel Hollandse smaken. Bevalt het Thaise vegetarische eten je met o.a. Curry smaken ??
    Een hug voor Ben en jou, XXX liefs Wil

  • 02 Januari 2015 - 14:15

    Ellen:

    Dag lieve Lauri
    Allereerst: ik wens je een heel mooi 2015, dat heb ik je al geapt maar ik weet nooit of en wanneer dat aankomt. Het komend jaar zal wel heel anders zijn dan het afgelopen jaar maar misschien wel net zo spannend. Wat maak je een mooie en spannende dingen mee, ik geniet mee op grote afstand, gelukkig heb je je fototoestel nu nog wel?? En kan ik mee genieten.
    Heel veel liefs, Ellen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lauri

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 22757

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2014 - 04 Maart 2015

Thailand en Cambodja

Landen bezocht: